El dia ha començat amb una ponència sobre el futur del sector i ha acabat amb una conferència tècnica sobre les últimes tecnologies de diagnòstic.
La primera conferència, a càrrec Aleix Gimbernat Carbo Coordinador de Postvenda INTERCAR GIRONA SL, ja fet un retrat i valoració sobre el parc automobilístic present, evolució i futur.
Han seguit el Sr. Ernest Plana i Jordi Puig de Garatge Plana que han centrat la seva intervenció en explicar com han evolucionat els tallers, parlar dels camions, com un segment de reparació oblidat, però posant de manifest l’alt contingut tecnològic d’aquests vehicles, posant de manifest que molta tecnologia que utilitzen els turismes ha estat primer implementada en aquests vehicles. Un món apassionant que ja no requereix d’un esforç físic de treball i necessita operaris molt tècnics, on comptem amb joves amb una base de formació.
A continuació Toni Homs i membres de l’equip de Blanmoto, han fet una confer
ència sobre el món de la motocicleta, com un segment de vehicle emergent per la seva facilitat en la mobilitat urbana. El parc ha tingut un increment molt important, ja que les seves emissions i àgil mobilitat ha fet que moltes persones optin per aquest sistema de desplaçament. També ha destacat que necessiten persones amb formació i que les empreses volen nois joves amb formació professional disposats a treballar en els diferents departaments.
També hi ha hagut temps per veure l’evolució del hackató que estan fent els diferents equips que varen iniciar el primer dia de la jornada i que acabará el dia 6 de febrer.
L’últim tram del dia s’ha desenvolupat amb una ponències de Joan Clopés per explicar com és una reunió prèvia dels comissaris tècnics de verificació dels vehicles d’un rally i/o competició, aplicació de normes, protocol a seguir.
Seguidament s’ha visitat una petita mostra de vehicles gràcies a la col·laboració del Club RalluClassics i ha acabat amb una sessió pràctica de verificació de vehicles.
Per acabar la jornada Jordi Manrique d’AD BOSCH, ha ofert una sessió tècnica professional de les últimes tecnologies en sistemes de diagnòsis, amb una demostració pràctica d’ús de les últimes máquines del mercat.
En resum, els assistents han pogut gaudir d’un contingut molt interessant i tècnic. Els ponents han posat de manifest que la formació professional és fonamental per a l’accés al món laboral, i que les empreses aposten per joves que han fet l’esforç d’aprende i que els tallers estan disposats a acollir-los. També han ressaltat com un valor personal, la seva capacitat d’aprendre i la seva disposició a formar-se continuament, ja que és un sector amb evolució constant que necessita dia a dia persones motivades a seguir fent formació per adaptar-se als canvis. També han destacat el cicle d’automoció com una formació molt tranversal, per ocupar llocs de treball amb diferents sectors i que inclús dintre del sector de l’automoció, pot oferir posicions més administratives o d’atenció al client per la formació tècnica que és necessària per desenvolupar diferents llocs de treball; receptors, atenció al clilent, assessors de servei, recanvistes…