Després de les converses amb les Associacions Nacionals de Tallers
La companyia d’assegurances d’actuacions MAPFRE actualitza les condicions amb què remunera l’activitat dels tallers de reparació de vehicles revisant tant el preu de la mà d’obra com el dels materials de pintura segons l’increment anual de l’IPC, això és, un 2,8%. Incorpora, a més, un pagament pels costos de gestió i recollida de residus d’ 1,5 euros per reparació. Les Associacions Nacionals de Tallers CETRAA, CONEPA, GANVAM, FAGENAUTO i APROTALLERES, encara que valoren positivament la decisió de la companyia d’assegurances després de les converses mantingudes amb ella, consideren insuficient l’actualització segons l’IPC perquè no compensa la congelació de preus hora i materials d’anys anteriors, amb la consegüent erosió de marges i rendibilitat que compromet seriosament la viabilitat empresarial de molts tallers.
ACTUALITZACIÓ DE PREUS DE MAPFRE PER A 2025
- Increment en preu hora de mà d’ obra; 2,8%
- Increment en materials de pintura: 2,8%
- Novetat: gestió i recollida de residus; pagament 1,5 € per reparació
Valoració de les diferents actuacions des del punt de vista de les Associacions Nacionals de Tallers CETRAA, CONEPA, GANVAM, FAGENAUTO i APROTALLERES.
Increment en preu mà d’ obra; 2,8% IPC
POSITIVA, per recollir l’ IPC, 2,8%
NEGATIVA, per insuficient en no situar-se la pujada per sobre de l’IPC. Les Associacions havíem sol·licitat una pujada superior a l’IPC per anar ajudant, gradualment a recuperar el diferencial perdut, per la no pujada del 100% de l’IPC, almenys durant els tres últims anys.
Increment en materials de pintura, el 2,8%, l’ IPC.
NEGATIVA, per insuficient. Les Associacions havíem sol·licitat una pujada igual a l’increment anual de la pintura. En aquest exercici aquest increment està per ara entre el 4% i el 4,2%
Gestió i recollida de residus; pagament 1,5 € per reparació
POSITIVA perquè:
- Ha estat una reivindicació permanent defensada per les associacions davant les asseguradores.
- L’import d’1,5€ per reparació l’acceptem de bon grau com un primer pas endavant, amb caràcter provisional, no definitiu perquè hem d’estudiar i avaluar conjuntament, asseguradores i tallers l’abast real d’aquest cost operatiu per al taller.
CONCLUSIÓ:
Hi ha punts que creiem que s’han de millorar. No obstant això, valorem positivament que Mapfre sigui pionera a oferir un pagament pels costos de gestió i recollida de residus, revisable i millorable també d’acord amb els costos reals. Esperem que la resta de companyies segueixin l’exemple.
Enllaç amb la notícia original: https://www.cetraa.com/mapfre-actualiza-los-precios-hora-y-de-materiales-de-pintura-que-abona-a-los-talleres-segun-el-ipc/

