Estadístiques de matriculacions de vehicles. El novembre acumula un creixement estable.

El mercat del vehicle turisme nou acumula al novembre xifres  que en relació a l’any anterior mantenen un augment  estable, amb un 13,30%

Vehicles turismes
Resum mensual

A Girona,  a l’octubre  s’han matriculat 1313 turismes i 4×4. Hem experimentat un augment en  relació al mes anterior (1307 u.) molt per sota de  l’augment interanual (novembre 2024: 1169 u.) que situen els increments en un +0,46%(vs 0ctubre) i +12,30% (vs 2024)

Per canals, les empreses han matriculat 187 unitats, segment que ha crescut un 10,70%  en relació al mes anterior (167u.). En relació al novembre del 2024, en canvi l’augment ha estat més significatiu (27,2%). Els particulars (988 u.) pugen +8,60% sobre el mateix mes del 2024 i punxen un -2,83% sobre el mes anterior (1012 u.). El rent a car i rènting globalment interanualment han baixat, i també  respecte del mes anterior. Les matriculacions tàctiques, es mantenen respecte del mes passat en canvi baixen -7,25% en relació a l’any anterior.

Resultat acumulat

Girona ha sumat fins al mes de d’octubre, 12.466 unitats i  Catalunya 123.908 unitats, que suposen un increment sobre l’any anterior del 13,30% i 10,08% respectivament. La seva quota sobre el mercat català es situa en el 10,06%

En l’àmbit estatal, la Quota de Girona  al novembre  suposa el 1,4% del mercat nacional amb  94.061 unitats.  El mercat estatal ha acumulat fins  a l’octubre 1.045.205 unitats i la Quota de Girona (12.466 u.) en l’acumulat és d’1,19%. L’augment de les matriculacions en el conjunt de l’estat acumulat al novembre és del 14,90%.

Vehicles comercials
Resultat mensual

A Girona, les matriculacions  al  novembre  ha baixat un -11,83% respecte de mes anterior (208 u.) matriculant 186 unitats.  El comportament per canals ha estat irregular en relació a l’any anterior:  Les empreses han matriculat 99 unitats, resultant  sobre el mes anterior (110 u)  -11,11%,  però en canvi sobre l’any anterior (89 u) s’ha incrementat un 11,20%.  Al mercat privat el diferencial interanual ha estat positiu (+13,00%), a diferència del mes anterior que ha estat negatiu (-6,41%). Al novembre, la quota de Girona sobre el mercat català (1.675  u.) ha estat del 10,27%, un xic per sota de la del mes anterior.  El lloguer (rent a car) és poc significatiu a Girona. Les matriculacions tàctiques també han disminuit tant respecte al mes anterior com l’any anterior. 

Resultat acumulat

Girona  ha sumat fins a l’octubre  2.160 unitats , que suposa una diferència en relació a l’any anterior  (2015 u.) del  +7,20%. El mercat català porta acumulades  17.171 unitats, amb un augment respectivament a l’any anterior del 11,40%. La quota de Girona sobre el total acumulat és del 12,58%, similar a l’octubre.  Sobre el mercat estatal, la quota és del 1,27%

Vehicles Industrials
Resultat mensual

A Girona, les matriculacions  al novembre (27 u.)  ha patit un decreixement important del -55,56% respecte de mes anterior (42 u.). Per canals, les empreses s’emporten gairebé el 92,60% del mercat, que han matriculat 25 unitats, resultant un decreixement en relació al mes anterior (36u) del -44,00% i sobre l’any anterior (35 u) un augment negatiu del -28,60%.  El mercat de rentacar no ha tingut operacions. 

Resultat acumulat

Girona  ha sumat fins el mes d’octubre  544 unitats , que suposa un augment considerable en relació a l’any anterior  (396 u.) del +37,40%. El mercat català porta acumulades  4.702 unitats, per sota de l’acumulat al novembre de 2024 (-9,80%). La quota de Girona sobre el total acumulat és del 10,27%. Sobre l’acumulat del mercat estatal, la quota de Girona és del 1,16%, similar a l’octubre. Tant el mercat català com l’estatal mantenen una diferència negativa en relació a l’any anterior: -9,8% i -7,20%respectivament

Vehicles de 2 rodes

Resultat mensual

A Girona, les matriculacions de motocicletes i ciclomotors, al novembre,  es manté en conjunt positiu amb un total de 389 unitats.  Suposa un increment del 2,90% sobre l’any anterior  i un -41,85%% sobre el mes anterior.

Aquesta tendència creixent, però és gràcies a les motocicletes, tatès que el mercat de ciclomotors tot i que sembla que es recupera, continua encallat. Al novembre, el mercat gironí es manté globalment positiu, però ha crescut per sota del mercat català (26,10%) , i de l’espanyol (10,60%).  Aquesta diferències no és tan accentuada en l’acumulat:   Girona: +5,80%, Catalunya: +9,40%, Espanya: 10,60% 

Resultat acumulat

Girona ha sumat fins al mes de novembre 5.839 unitats  i  Catalunya  52.688  unitats, que suposen un increment sobre l’any anterior del 5,8% i 9,40% respectivament. Girona té una quota sobre el mercat català del 11,08%.

En el mercat estatal acumulat a l’octubre (236.471 unitats) Girona ocupa una Quota del 2,47%. El mercat estatal ha experiment un creixement respecte de l’any anterior del 10,60%

 

En general continuem amb una tendència global optimiste, tot els alts i baixos en alguns canals i la baixada dels industrials.

Des de FECAVEM i CORVE, confiem que els nous incentius previstos dinamitzin el mercat i que s’aprovin al més aviat possible.

 

Accedir a dades de mercat i estadístiques

Resum de privacitat

CORVE es compromet a protegir la privacitat dels usuaris que accedeixin a aquesta web i/o qualsevol dels seus serveis. La utilització de la web i/o de qualsevol dels serveis oferts per CORVE implica l'acceptació per l'usuari de les disposicions contingudes en la present Política de Privacitat i que les seves dades personals siguin tractades segons s'estipula en ella. Si us plau, tingui en compte que tot i que hi pugui haver enllaços de la nostra web a d’altres webs, aquesta Política de Privacitat no s'aplica a les webs d'altres companyies o organitzacions a les que la web estigui redirigida. CORVE no controla el contingut de les webs de tercers ni accepta qualsevol responsabilitat pel contingut o les polítiques de privacitat d'aquestes webs.