XI Jornada Faconauto – Fecavem – Esade, un clam del Sector i una expressió de resiliència.

En la jornada es va posar de manifest que la mobilitat privada continua essent necessària i essencial i que calen polítiques que ajudin a la renovació del parc mòbil,  la meitat del qual la meitat de més de 15 anys.  També es varen aportar dades molt interessant molt útils per a les empreses per poder prendre determinacions i conclusions en els seus negocis.

Va obrir l’acte el Vicepresident de Faconauto, Sr. Agustí Garcia que fa ver una exposició analítica del sector, les problemàtiques derivades de polítiques  que lluny d’incentivar l’activitat econòmica del sector suposen un llast que el perjudica. Va posar com exemple l’Impot sobre les emissions de CO2 que han contribuït a una fuga d’operacions que s’ha vist reflectit en el volum de les matriculacions i el pes del sector dintre del mercat estatal. Va posar de relleu el treball de Faconauto i de la resiliència del conjunta de l’empresariat català superant els obstacles, adaptant-se i reconduïnt els seus negocis.

El Sr. Jaume Roura va intervenir en 2n lloc i va centrar la seva exposició fent una mirada al futur però centrant-se en les necessitats acutals i les que es preveuen,  Per tenir un bon futur cal avançar-se i treballar avui. Així doncs, cal trobar solucions a la  manca de mà d’obra, reclamar incentius a la compra, millores en les polítiques dels governs.. que contribueixin a assolir els reptes del 2026

Les ponències de Snap.on, Solera i Coches.net varen aportant informació estadística del sector realment interessants: 

  • Mercat de VO.  Cotxes que es venen més. Anàlisis de motius. Evolució del mercar, desl preus…
  • Parc mobil de vehicles: Distribució per edats de vehicles, evolució del parc i edats en els últims anys,  imports de les reparacions segons les edats dels vehicles, constatant que les reparacions en vehicles de més de 15 anys tenen menys volums de facturació, degut a que no es reparen tant o es repara només el necessari, aportant menys marge a les empreses.
  • Facturació dels establiments distribuit per mà d’obra i recanvis, constatant que els recanvis ocupen un percentatge cada vegada més gran en el conjunt de les factures.
  • Dades de facturació distribuït per especialitats: electromecànica, pintura… 

Tota la informació aportà una visió general del sector. Cada empresa va poder comparar amb la seva situació i treure conclusions i, si cal, estudiar solucions p er als seus negocis.

A la 2a part, va tenir lloc la taula Rodona “Noves marques. nous desafiaments, el paper de la Xina al concessionari català” moderada per Josep Miquel Malagelada, conseller d’Ebro EV Motors i membre d’Esade Alumni i amb la participació de: Pablo Tellería, CRO d’ASE Global;  Francesco Colonnese, Vice President Omoda & Jaecoo Iberia; i Miguel Ángel García Moreta, Soci Director General M-Automoción.

Per últim la presidenta de Faconauto va tancar l’acte amb una llista de propòsits: incrementar les matriculacions cap al 1.250.000 vehicles al 2026, implementació dels ajuts a la compra anunciats pel govern i va coincidir amb el Sr. Roura en la necessitat de trobar mesures per aturar la manca de mà d’obra.

Abans de donar l’acte per acabat, Fecavem va aprofitar per fer un acte més intern de reconeixement davant tot l’auditori a 2 persones que enguany deixen el seu càrrec: el Sr. Josep A. Belmonte, president d’ASTAVE i el Secretari General d’Astave, Emilio Beltran. L’entrega la va fer el president Jaume Roure acompanyat dels presidents/representants companys de les associacions integrans de Fecavem: Sr. Mario Pinilla, president de l’Associació Provincial d’Automoció de Lleida i el Sr. Ernest Plana, per delegacicó del president de CORVE.

 

Entrega de Reconeixement al Secretari General  i al President d’Astave, Sr. Emili Beltran i Toni Belmonte

D’esquerra a dreta: Sr. Emili Beltran  Sr. Mario Pinilla, president de Lleida, Sr. Fèlix Nicolàs, actual president d’Astave, Sr, Enrest Plana, CORVE  i  Sr. Belmonte

Resum de privacitat

CORVE es compromet a protegir la privacitat dels usuaris que accedeixin a aquesta web i/o qualsevol dels seus serveis. La utilització de la web i/o de qualsevol dels serveis oferts per CORVE implica l'acceptació per l'usuari de les disposicions contingudes en la present Política de Privacitat i que les seves dades personals siguin tractades segons s'estipula en ella. Si us plau, tingui en compte que tot i que hi pugui haver enllaços de la nostra web a d’altres webs, aquesta Política de Privacitat no s'aplica a les webs d'altres companyies o organitzacions a les que la web estigui redirigida. CORVE no controla el contingut de les webs de tercers ni accepta qualsevol responsabilitat pel contingut o les polítiques de privacitat d'aquestes webs.