Catalunya suposa un 15,99% del mercat estatal en la venda de nous, lleugerement superior al del mateix periode de l’any passat (15,27%) . En una valoració global el mercat de matriculacions es manté positiu a Catalunya amb un 1,51% d’auggment, a diferència de l’estatal que ha experimentat una lleugera baixa -1,11€. En l’usat els resultats són inversament diferents, que tot i essent negatiu al conjunt espanyol és -3,26% i a Catalunya el -12,09%.
EMBARCACIONS NOVES
En un anàlisis més exhaustiu, en el conjunt del mercat català, en aquest periode Palamós continua patint, un decreixement del -3,57%, més tenint en compte la mitjana catalana que és del +1,51%, empitjorament el resultat estatal (-1,11%). En el mercat estatal puja una posició en el volum de vendes, ascendint al 13è lloc, pero en canvi en funció de l’increment de mercat baixa a la 20a. posició. Tarragona és la Capitania que ha experimentat un millor resultat.
La llista 7a. ha salvat el mercat amb un augment positiu del 15,4%.
Per tipus d’embarcacions, en el conjunt global les motos d’aigua (10,13%) han tingut un comportament positiu a Catalunya contràriament al que reflecteix el mercat estatal (-11.31%). LEs embarcacions pneumàtiques que continuen punxant a Catalunya (-10,26 %), en el mercaat espanyol han suposat un augment del 47,86%
Per províncies, Barcelona encapçala el rànquing amb 520 embarcacions. En canvi per comunitats autònomes el rànquing el guanya Andalusia amb 913, seguida Galícia (816) i a continuació Catalunya (740).
EMBARCACIONS D’OCASIÓ
Palamós tot i haver patit un decreixement en relació al mateix periode de l’any anterior, Palamós (704 u.) manté una digna posició en el mercat català amb unes xifres poc allunyades de Barcelona (740 u.) i ocupa un 40% del mercat català. En percentatge, les embarcacions de motor (42,41%) superen a Palamós. les de vela (25,53%) , al contrari de Barcelona ( 40,83% i 69,79% respectivament)
Malgrat el descens en relació al mateix periode de l’any passat (-17,46%) , el mercat català manté la tendència del juliol, ocupant la primera posició en el rànquing estatal que si bé, exceptuant el País Basc amb un (-25,47%) descens superior a Catalunya, la resta han millorat.
En general el pes sobre el mercat estatal de les comunitats autònomes manté desviacions poc significatives. Destaca al País Basc i Catalunya per pèrdua de pes. En canvi el guanyen Balears i Canàries de forma més significativa.
Consulta totes les dades concretes, així com les estadístiques:
Consulta els gràfics a la web: Informació sector nàutic
Catalunya suposa un 16% del mercat estatal en la venda de nous. Perd pes en relació al mateix periode de l’any passat. Malgrat el descens experimentat, la seva tendència és menys negativa que el conjunt estatal. En l’usat Catalunya manté el pes estatal de l’acumulat de juliol, encapçala el rànquing per comunitats autònomes, superant Andalusia tot i el descens de vendes global.
EMBARCACIONS NOVES
En un anàlisis més exhaustiu, en el conjunt del mercat català, en aquest periode Palamós és la que ha patit més diferencial -10,40€, molt per sobre de la mitjana -1,22%. Però continua mantenint la seva 2a posició en el mercat català. i millora una posició en el mercat estatal, on ocupa la 14a posició.
La llista 7a. ha salvat el mercat amb un augment positiu del 10,38%.
Per tipus d’embarcacions, en el conjunt global les motos d’aigua (8,88%) han tingut un comportament positiu a Catalunya contràriament al que reflecteix el mercat estatal. Per contra les pneumàtiques que continuen punxant a Catalunya (-32,35 %), en el mercaat espanyol han suposat un augment del 39,45%
Per províncies, Barcelona encapçala el rànquing amb 473 embarcacions. En canvi per comunitats autònomes el rànquing el guanya Andalusia amg 795, seguida per Galícia (716) i Catalunya (649)
EMBARCACIONS D’OCASIÓ
Palamós tot i haver patit un decreixement en relació al mateix periode de l’any anterior, Palamós (1121 u.) manté una digna posició en el mercat català amb unes xifres poc allunyades de Barcelona (1172 u.) i ocupa un 41,49% del mercat català. En percentatge, les embarcacions de motor (42.65%) superen a Palamós. les de vela (23,61%) , al revés de Barcelona ( 40,58% i 60,37% respectivament)
Globalment, a nivell estatal, el mercat d’ocasió ha experimentat un lleuger descens (-3,26%). El mercat català ha patit un decreixement més pronunciat (-12,09%). No obstant aixó, Catalunya continua ocupant la primera posició en el rànquing estatal. El país basc és la Comunitat que ha patit més decreixement (-19,93%)
En general el pes sobre el mercat estatal de les comunitats autònomes manté desviacions poc significatives. Destaca al País Basc i Catalunya per pèrdua de pes.
Consulta totes les dades concretes, així com les estadístiques:
Consulta els gràfics a la web: Informació sector nàutic

